2015-10-31
A dél-balatoni vasút határidőre kész
Befejeződött a dél-balatoni vasútfejlesztés első üteme, már csak
a balatonvilágosi átjáró elkészültére kell várni – tájékoztatta
lapunkat a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Kérdésünket annak kapcsán tettük föl, hogy a nyári menetrend életbe
lépésekor, amikor a balatoni turisztikai szezonra megindulhatott a
vonatközlekedés Lepsény és Szántód-Kőröshegy állomások között, az
hangzott el
Siófokon: ez még nem az átadóünnepség, a befejezés határideje október vége. És valóban,
a nyári szezon végeztével újra életbe
lépett a vágányzár, mely néhány hete szűnt meg.
„A munkálatok október végén lezárultak, az átadás-átvételi eljárás folyamatban van – így a
Loppert Dániel kommunikációs igazgató által aláírt NIF-válasz. –
A balatonvilágosi útátjárónál tart
a forgalomba helyezési eljárás, az arra közlekedők továbbra is a Club
Aliga felé vezető utat használhatják. Az átjáró az eljárás lezárulta
után, várhatóan november közepétől megnyílik a közlekedők előtt”.
A
32 kilométeres, 30 milliárd forintba kerülő beruházás után indítják a
második ütemet: 2016-ban folytatódhat a dél-balatoni vasúti
rekonstrukció, ezúttal 52 kilométeren, Szántód-Kőröshegy és
Balatonszentgyörgy között. 2018-ig tehát a teljes Balaton-parti vasút
21. századivá válik. Balatonszemes után két kilométeren új második
vágány, Fonyód és Bélatelep között egy szakaszon hullámtörő épül a
vonatforgalom zavartalansága érdekében. Összesen mintegy 15 kilométeren
zajárnyékoló fal, 32 kilométeren rugalmas sínágyazat telepítése
csökkenti majd a tóparti városok, falvak zajterhelését.
Egy
korábbi becslés szerint 50 milliárd forintba kerülhet ez a második
szakasz. A Lepsény és Szántód között kibontott anyagból 7,6 milliárdért a
Kaposvár-Fonyód vonal is megújulhat. Forrás: sonline.hu - Fónai Imre)