2015-11-18
Csúcsot fut a dél-balatoni vasút
Röpködtek a futball-hasonlatok kedden Siófokon, a
sóstói vasútállomásnál, noha a dél-balatoni vasútfejlesztés első,
Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti szakaszának ünnepélyes átadóját
tartották.
„Fontosak az ilyen kivételes ünnepek,
a magyar válogatott 44 év után jutott ki a futball Eb-re, a déli vasút felújítására ötven év után jutott pénz és figyelem” – mondta
Tasó László államtitkár. „Ahogyan a magyar foci a sikerre, a magyar vasút is megérett már ezekre a fejlesztésekre” – így
Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese. S végül egy eredeti
Homlok Zsolttól,
a kivitelező konzorciumot képviselő Swietelsky ügyvezetőjétől: „Ezzel a
beruházással bekerültünk a vasútépítők Európa-ligájába”.
S még néhány ihletett mondat a szónokoktól:
Witzmann Mihály országgyűlési képviselő: „Ilyen nagy ívű fejlesztések a 19. században történtek, mint a vasút, vagy a Sió-zsilip.
Ilyen tempójú, ennyire megfeszített ütemű munkát Magyarországon még nem végeztek – mondta kedden
Homlok Zsolt, a kivitelező konzorciumot képviselő Swietelsky cég ügyvezetője a siófok-sóstói vasútállomásnál. Alig több mint egy éve,
tavaly szeptemberben indította be az óriás gépláncot Seszták Miklós miniszter. Ahogyan a kivitelező konzorcium (melynek tagja volt a
Strabag és a Közgép is) képviselője összegzett: 227 vágányzári nap ált a
rendelkezésükre a 32 kilométeres szakaszon és az üdülőrégió miatt is
különös figyelemmel kellett dolgozniuk.
– Jó érzés a Balaton környékére jönni a keleti régióból; más a hangulat, bizakodóbbak az emberek – jegyezte meg
Tasó László államtitkár. Amihez persze hasonló fejlesztések is kellenek. Második vágány, magasperonok, esőbeállók, gyalogosátjárók,
közúti aluljáró Siófokon,
zajárnyékoló falak, rugalmas sínágyazat, áthelyezett vasúti-közúti
csomópont Zamárdiban – címszavakban a 30 milliárd forintos beruházás.
(Megjelent a sonline.hu-n - Fónai Imre)